Reaktioner på ett till barn..

Funderade på om jag skulle skriva det här ens, känns egentligen onödigt att skriva ner negativ skit. Det känns som en del som hävt ur sig negativa saker (då menar jag släkt och vänner. Övriga kan säga vad de vill, de känner oss inte) 
har ångrat vad de sagt och faktiskt gläds med oss nu. 


Men, jag vill ändå skriva att det har vart en del mindre positiva reaktioner, eller folk som vetat om det men som inte sagt ett ljud om det när vi träffats, ignorerat det och inte ens kunnat säga grattis. Nu när jag tänker efter så har ingen av de som var negativa till fyran sagt grattis ännu faktiskt. Applåder!


I början tyckte jag att det var jobbigt, särskilt en person som jag trodde skulle bli glad men som istället sa att efter denna fick jag iallafall inte skaffa fler. Som att det var hens beslut? Blev mållös minst sagt. Men nu när vi kommit halvvägs så känner jag själv att jag är så otroligt  glad för det lilla livet så jag skiter verkligen fullständigt i vad folk tycker. Som en vän sa "att uttrycka sig negativt om ett kommande barn är bara korkat och elakt." Och jag håller med, barnet finns redan där, tror de att de kan få mig att ta bort det eller vadå?


Men men! De finns självklart de som stöttat oss från det att de fått veta! Första berättade vi för i v13, resten fick vänta till vecka 17 och vi gick ut med det offentligt i vecka 19. 

Tänkte skriva lite om ultraljuden i nästa inlägg. 



Over n' out / Luna



My ♡ Larsson
2015-09-18 @ 21:51:55
URL: http://mylarsson.com/

Äeh men seriöst vad är det för fel på folk? Ingen annan än föräldrarna själva har väl rätt att ifrågasätta?
Det är bara att stå på sig, njuta så gott man kan och så får väl dessa missunnsamma människor va bittra bäst de vill ^^,




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lunisla.blogg.se

Mamma till 3, och gravid med nr 4!

RSS 2.0