Update. Gulsot.

Ja, när vi var på återbesök på BB för PKU-provet m.m så tyckte barnmorskan att Juno var lite gul, och tog ett snabbtest i pannan (med en lampa) på henne, det visade 330 och gränsen för gulsot låg på 350. Då behövde hon ta ett blodprov också så det togs samtidigt som pku-provet. Vi fick vänta i en timme och tänkte gå och äta men jag grät så mycket så jag kunde inte gå till  restaurangen.

Var säker på att hennes värde skulle vara för högt och de sa att då får vi läggas in och så får hon sola i två dygn. Jag visste ju hur det går till och att de då ska ligga i sin balja med ögonbindel den tiden förutom vid matning. 


När en timme gått så fick vi gå in igen och svaret på blodprovet var att det låg på 349, så alldeles för nära gränsen och vi blev inlagda. Jag blev så ledsen. Vi hade ju precis fått komma hem från BB, jag ville hem till killarna! Samtidigt som jag såklart ville att hon skulle få behandling. Jag grät hela tiden, kunde liksom inte sluta, jag brukar kunna "skärpa mig" men det gick inte. Det såg hemskt ut när hon hade sin lilla ögonbindel på sig.. 

Som tur var så slapp hon ligga i ett soltält och låg istället på en solfilt vilket gjorde att hon kunde ligga hos mig hela tiden. Hon sa inte alls mycket om det så det gick verkligen över förväntan. 


Dagen därpå så kom en bm in och sa att vi kanske skulle få permission, under natten hade de kommit in och tagit ett blodprov på Juno och det visade redan på att bilirubinvärdet hade gått ner. Så då fick vi permis att åka hem. Sammanlagt så låg hon i solfilten ganska exakt 25h. Vi fick komma tillbaka två dagar senare och kolla värdet en gång till och då var det fortfarande bra så vi blev äntligen utskrivna från bb. <3 Kändes som vi spenderade hela första veckan på BB även om det sammanlagt bara blev tre nätter men jag hann ju sakna mina grabbar hur mycket som helst.

Hon tog det hela med ro. <3
Maja
2016-02-17 @ 09:06:54

<3 <3

Svar: ❤️❤️
leuwna.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lunisla.blogg.se

Mamma till 3, och gravid med nr 4!

RSS 2.0