Gravidvecka 30

Hopp och hej, snart halvvägs i vecka 30! Förra veckan var vi hos barnmorskan. Min var sjuk så vi fick gå hos en annan. Vi klickade tyvärr inte alls och jag kände inte att jag kunde vara mig själv för fem öre. Jag sa att allt var bra och att jag mådde bra trots att det inte alls var sant. Ville bara därifrån så snabbt som möjligt.


Lyssnade på bebisen iallafall och hjärtljuden låg på 142. Hon sparkade som vanligt mot dopplern haha!

SF-måttet låg på 30 redan och det är stort för v29 som jag var i då. 

Vägde mig också och har gått upp 5kg nu. Känns skönt men samtidigt nervöst för det är nu jag brukar "explodera" i vikt. Hoppas jag landar någorlunda nära de andra slutvikterna iallafall.. 

Ringde faktiskt mvc i fredags redan för att boka en ny tid och idag ringde min vanliga bm upp. Ska till henne i slutet av veckan och innan dess ska jag på aurorasamtal. Vet inte riktigt hur jag känner inför det. Hade en bra känsla tills jag ringde för att få en tid. Det kändes inte som barnmorskan tog mig på allvar alls.. Och det är ju precis det man är rädd för. Så det känns skönt att jag ska till min vanliga bm dagen efter och isåfall kan ta upp det direkt så jag får gå till någon annan. 


K



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lunisla.blogg.se

Mamma till 3, och gravid med nr 4!

RSS 2.0