Lugn lugn bebis

Usch, i onsdags kväll så var hon så himla lugn, jag var inte hemma och tänkte hela tiden att "snart kickar hon nog igång" vi skulle dricka kaffe och det brukar hon reagera på. Men inte!

Vaknade på onsdagen och hon var fortfarande helt lugn, inte en enda buff. Åt frukost och då brukar hon också komma igång, men inget, drack Cola, ingen reaktion. La mig ner men kände inget mer än en liten svag och långsam rörelse. Ringde förlossningen till slut och de bad mig komma in. Fick ctg på magen och först hittades inga Hjärtljud, det var bara ett par sekunder men det kändes som en vidrig evighet. Lättnaden när barnmorskan hittade dem  var underbar!  Ctg't var klart efter 10 minuter och då hade hon bara rört sig två gånger, inte alls som förut utan också slött och "svagt". Även vid ctg och när bm lyssnar med doppler så brukar hon bli som tokig och flytta på sig men inget sånt nu. Fick vänta en timme på läkare som kollade med ultraljud. Jag såg knappt vad som var vad på henne nu när hon vuxit så, men hjärtljuden, flödet och fostervattenmängden var normal! Kändes som en lättnad även om hon fortfarande var väldigt lugn. Hon beräknades väga ungefär 2,5 kg nu. Lilla plutt! <3 



Det var först på nyårsnatten som hon vaknade till ordentligt faktiskt. Både igår och idag har det vart full rulle så nu känner jag mig äntligen lugn! <3





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

lunisla.blogg.se

Mamma till 3, och gravid med nr 4!

RSS 2.0